SELAMAT DATANG

Saturday, October 3, 2009

SALAM UKHUWAH

ASSALAMUALAIKUM... dan salam perpaduan, salam 1 Malaysia.. Alhamdulillah..rasa syukur yang tidak terhingga saya panjatkan kepada Allah kerana masih lagi mengurniakan kepada saya 2 nikmat agung yang tiada tandingannya.. iaitu nikmat IMAN dan ISLAM...

setelah sekian lama membaca dan mengikuti perkembangan rakan2 melalui blog mereka..
hari ini Alhamdulillah saya telah berjaya membuat blog... walaupun proses untuk membuatnya tidaklah payah namun saya merasakan untuk menjayakan blog kita memerlukan komitmen yang tinggi..

sebagai mahasiswa kita tidak dapat lari dari bebanann tugasan, kuliah, tutorial, test, quiz, aktiviti U dan Kolej serta pelbagai halangan pastinya menjadi suatu halangan dan cabaran yang besar..rakan2 mahasiswa sering mengatakan mempunyai blog adalah sesuatu yang bagus dan proaktif kerana dapat meluahkan perasaan, tekanan dan sebagai medium bertukar-tukar pandangan... saya sama sekali tidak menafikannya..ia bergantung kepada sejauh mana niat dan kesungguhan kita menggunakannya..benarlah sebagaimana sabda Rasulullah yang berbunyi
"inama a'malubinniat"
yakni sesuatu perbuatan atau amal itu bergantung kepada niat..
jd diharap dengan adanya blog nie dapat mendidik saya lebih aktif dalam menulis, berbincang mengenai sesuatu isu disamping meluahkan perasaan..
sama-sama kita jayakannya.
.Salam Perkenalan...sekian

No comments:

Post a Comment